スマートフォンのスクリーンタイムを管理する方法(Managing screen time by making phones slightly more annoying to use)

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2024-05-13 ミシガン大学

ミシガン大学の研究によると、スマートフォンのスクリーンタイムを管理する最善の方法は、スマートフォンの使用を徐々に不便にすることです。この方法は、強制的にロックアウトするよりも約16%効果的です。ロックアウトアプリは中断を引き起こし、ユーザーはタイムリミットを無視しがちです。
◆研究チームが開発した「InteractOut」アプリは、スワイプやタップ機能を遅延させ、スクロール速度を遅くすることで使用を制限します。この方法は、使用の不便さを徐々に増やし、スマートフォンの使用をより意識的なものにします。研究では、42人の参加者を対象にした5週間のフィールドスタディで、「InteractOut」がロックアウトアプリよりも効果的で好評だったことが確認されました。

<関連情報>

Iインターアクトアウト:スマートフォンの使い過ぎを減らす入力操作戦略としてのインタラクション・プロキシーの活用 nteractOut: Leveraging Interaction Proxies as Input Manipulation Strategies for Reducing Smartphone Overuse

Tao Lu,Hongxiao Zheng,Tianying Zhang,Xuhai “Orson” Xu,Anhong Guo
CHI ’24: Proceedings of the CHI Conference on Human Factors in Computing Systems  Published:11 May 2024
DOI:https://doi.org/10.1145/3613904.3642317

スマートフォンのスクリーンタイムを管理する方法(Managing screen time by making phones slightly more annoying to use)

Abstract

Smartphone overuse poses risks to people’s physical and mental health. However, current intervention techniques mainly focus on explicitly changing screen content (i.e., output) and often fail to persistently reduce smartphone overuse due to being over-restrictive or over-flexible. We present the design and implementation of InteractOut, a suite of implicit input manipulation techniques that leverage interaction proxies to weakly inhibit the natural execution of common user gestures on mobile devices. We present a design space for input manipulations and demonstrate 8 Android implementations of input interventions. We first conducted a pilot lab study (N=30) to evaluate the usability of these interventions. Based on the results, we then performed a 5-week within-subject field experiment (N=42) to evaluate InteractOut in real-world scenarios. Compared to the traditional and common timed lockout technique, InteractOut significantly reduced the usage time by an additional 15.6% and opening frequency by 16.5% on participant-selected target apps. InteractOut also achieved a 25.3% higher user acceptance rate, and resulted in less frustration and better user experience according to participants’ subjective feedback. InteractOut demonstrates a new direction for smartphone overuse intervention and serves as a strong complementary set of techniques with existing methods.

 

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